Rawfood, 100% plantaardig, érg gezond en érg lekker!

Rauwe plantaardige voeding voor mensen.

Het rauw dieet is overgekomen uit de Verenigde Staten.
Levende rauwe voeding bestaat uit geweekte en ontspruitte bonen, granen, noten, zaden, groente en fruit. Rawfood is rauw, althans niet verhit boven de 40 graden, het is biologisch, vrij van dierlijke vettten zoals vlees en zuivel en het is niet genetisch gemanipuleerd.

Rauwe voeding is wat je van de bomen en struiken plukt en zonder verdere bewerking kan eten.

De spruit is het levende deel van de voeding en bevat de meeste voedingswaarde en enzymen. Hierdoor herstelt het lichaam snel met levende voeding en krijgt het extra energie en levenskracht. rawfood

Het lichaam bouwt eiwitten op uit acht noodzakelijke essentiële aminozuren. De plantenwereld is de bron van aminozuren. Voedsel die alle acht aminozuren bevatten zijn: tomaten, wortels, bloemkool, zoete aardappels, pompoen, aubergine, mais, erwten, boerenkool, sesamzaad, witlof, bananen, kool, aardappel, zonnebloempitten, noten en tarwegras. Living raw super foods reinigt en alkaliseert je systeem met hun combinatie aan vitaminen, mineralen, aminozuren, vloeistoffen, vezels, zuurstof en complex aan koolhydraten. Deze pure voeding is rijk aan chlorofyl en enzymen en haalt de ballast weg van het overladen lichaam en stelt het lichaam in staat zich te herstellen. In 1930 heeft de Zwitserse geneesheer, Paul Kouchakoff, aangetoond dat de witte bloedlichamen in aantal toeneemt door het eten van gekookte voeding. Dit is een belasting op het immuunsysteem. Maar gelukkig ontdekte hij ook dat indien je meer dan de helft rauwkost eet voordat je aan de gekookte maaltijd begint de hoeveelheid witte bloedlichamen gelijk blijft. De enzymen in raw food verbetert de bloedcirculatie en maakt het bloed dunner, waardoor de kans op hart en vaat ziektes afneemt. De anti-vrije radicale enzymen ontgiften het lichaam, stimuleren het immuunsysteem en bevorderen regeneratie van het weefsel.
Als men gaat beginnen met het raw dieet, doe dat dan geleidelijk aan. Uw lichaam moet wennen aan minder suiker en zetmeel en de vertering van rauw voedsel.Begin voorzichtig met een ontbijt van fruit en groentesappen. Eet veel mineraalrijke groenten, zoals zeewier en zeekraal. Groene bladgroenten (spinazie, selderij) leveren veel voedingsstoffen.

Heeft u meer vragen over rawfood lees dan hier een wat uitgebreider verhaal (FAQ)

lees meer