Rawfood Varia
Let op vet. Ook te weinig is ongezond.
We krijgen het er haast dagelijks ingepeperd, vetten zijn ongezond. Toch heeft je lichaam deze stoffen nodig en mag je ze daarom nooit helemaal uit je eetpatroon schrappen. Het is echter wel belangrijk te kiezen voor de juiste vetten.
Appels beperken het risico van darmkanker
Het regelmatig eten van appels beperkt het risico op een bepaalde darmkanker, dat blijkt uit recent Pools onderzoek. De onderzoekers vergeleken de gegevens van 592 patiënten met deze ziekte met die van 765 gezonde mensen. Daaruit blijkt dat degenen die meer dan één appel per dag eten de helft minder risico liepen op colorectale kanker.
Bessen helpen leverziekte voorkomen
Volgens een Finse studie zouden bessen helpen bij het voorkomen van een
gevaarlijke leveraandoening, ook wel bekend als vette lever. Bij deze
aandoening verzamelt vet zich in de lever. Onderzoekers uit Turku
onderzochten de effecten van wegedoorn, bosbessen, rode bosbessen en
zwarte bessen op levermetabolisme.
Flavonoïden in groente en fruit verminderen risico's op kanker
Bij gekookte en bewerkte groenten vermindert het gehalte aan flavonoïden met 50 tot 90 procent.
'Granaatappel voorkomt en bestrijdt borstkanker'
Chemische stoffen in granaatappels stoppen de groei van borsttumoren, dat blijkt uit een recente studie in "Cancer Prevention Research", een tijdschrift van de "American Association for Cancer Research".
<< Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende>>