
Chemische stoffen in granaatappels stoppen de groei van borsttumoren, dat blijkt uit een recente studie in "Cancer Prevention Research", een tijdschrift van de "American Association for Cancer Research".
Veelbelovend
Het eten van granaatappel of het sap ervan drinken kan de borstkanker voorkomen of de groei van tumoren vertragen, aldus de wetenschappers. Uit labtests blijkt namelijk dat een groep van fytochemische stoffen die je in overvloed in granaatappels vindt, de groei van borstkanker voorkomt. Volgens hen moet er nog meer onderzoek gebeuren, maar zijn de resultaten wel veelbelovend.
Superfood
"Fytochemische stoffen onderdrukken de productie van oestrogeen wat het ontstaan van borsttumoren kan voorkomen. We waren erg verrast door de resultaten", aldus de onderzoekers. Uit eerdere studies bleek al dat druiven dezelfde eigenschappen hebben. Granaatappels zijn volgens experts het nieuwste 'superfood' omdat ze niet alleen kanker bestrijden, maar ook hartziekten voorkomen doordat ze zoveel antioxidanten bevatten.